YERLİ SİLAH SANAYİ FORUMU

Üye olmak için bugün ücretsiz bir hesap açın! Oturum açtıktan sonra, kendi konularınızı ve gönderilerinizi ekleyerek bu siteye katılabilecek, ayrıca kendi özel gelen kutunuz aracılığıyla diğer üyelerle bağlantı kurabileceksiniz!

T929 ATAK-II ağır sınıf helikopteri üretimi başladı

ADMİN

Administrator
Yönetici
Katılım
9 Kas 2023
Mesajlar
1,857
Tepkime puanı
43
Puanları
48

ATAK-II Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri (T929) ilk kez görüntülendi​

Diyanet İşleri Başkanı Erbaş, ziyareti kapsamında prototip üretim faaliyetlerine başlanmış olan ATAK-II Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri (T929) ilk kez görüntülendi. Erbaş ATAK-II helikopterinin üretimde olan bir parçasını imzalayıp, üretimin en kısa zamanda bitmesi için dua etti. ATAK-II helikopterinin ilk uçuşunun 2023 Mart ayında gerçekleştirilmesi bekleniyor. Helikopter, T129 ATAK’tan elde edilen deneyim ve operasyonel tecrübe sayesinde tamamen özgün olarak geliştirilmektedir. Helikopter çeşitli hava koşullarına uygun olacak şekilde tasarlanmaktadır. Bir başka TUSAŞ üretimi olan T625 Gökbey’in alt sistemleri de ATAK-II’de kullanılacaktır. ATAK-II’de kullanılacak olan Ukrayna menşeili Motor Sich tasarımı motorun Türkiye’de üretileceği açıklanmıştır.
ATAK 2
ATAK 2

T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri (Atak2)​

TUSAŞ ana yükleniciliğinde, özgün olarak geliştirilen yüksek mühimmat taşıma kapasitesine sahip Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri, sıcak hava ve yüksek irtifa, gece/gündüz ve buzlanma koşulları dahil tüm zorlayıcı görevleri gerçekleştirmek üzere tasarlanmaktadır. Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri sıcak ve yüksek coğrafi koşullar ile olumsuz hava koşullarında yürütülecek görevlere yönelik isterler için tasarlanmaktadır. Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri’nin, modern aviyonik sistemleri ile benzer helikopterlere göre rekabetçi ve yenilikçi bir yapıda olması planlanmaktadır. Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri, 1200kg mühimmat taşıma kapasitesi (lançerler hariç) ile operasyonel gereksinimleri sağlayacak şekilde tasarlanmaktadır.

11 tonluk ATAK-II rotorunu çalıştırmaya hazırlanıyor​

11 tonluk ATAK-II’miz aynı şekilde rotorunu döndürmeye başlayacak ve Milli Muharip Uçak’ımız da motorunu, bir aslan kükremesi gibi çalıştıracak.” ifadelerine yer verildi. T929 ATAK-II Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri, TUSAŞ’ın bir diğer ürünü olan T625 GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri ile azami oranda yerli alt sistemleri kullanacak. ATAK-II’ye, Ukraynalı Motor Sich firması tarafından üretilen motorlar güç verecek. 2023 yılında uçuşu gerçekleştirilecek Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri için TUSAŞ ve Motor Sich firması arasında yapılan anlaşmada 14 adet motor tedarik edilecek. 2025’e kadar toplam 14 adet motor teslimatının yapılması planlanırken, Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri’ne ait olacak motorların ilk teslimatının 2 adet olacak şekilde Eylül 2022’de yapılması planlanıyor. T929 ATAK-II, bu yılın ikinci yarısından itibaren yer testleri için rotor çalıştırmaya başlayacak.
ATAK 2 DENİZ VERSİYONU YOLDA
ATAK 2 DENİZ VERSİYONU YOLDA Genel Özellikler:
  • Yüksek Mühimmat Taşıma Kapasitesi
  • Asimetrik Silah Yükleme Kabiliyeti
  • Düşük IR ve Akustik İz
  • Sayısal Kokpit Tasarımı
  • Modern Aviyonikler
  • Gelişmiş EW ve Karşı Önlem Sistemleri
  • Kaza ve Balistik Dayanımı Yüksek Tasarım
Teknik Özellikler
  • Azami Kalkış Ağırlığı: 10+ ton
  • Mürettebat: 2 Pilot
  • Mühimmat Taşıma Kapasitesi: 1.200 kg
  • Motor: 2 x 2500 shp (TV3-117VMA-SBM1V Series 1 Turboshaft)
  • Hız: 170+ Knot (315+ km/h)
  • Hizmet Tavanı: 20.000 feet
  • Hoge: 6.000 feet
  • Zırh: 12.7mm mermiye dayanıklı kokpit
Silah Sistemleri:
  • 30 mm (20 mm) Top Sistemi
  • Güdümsüz Roket (Hydra-70)
  • Hava Yer Füzesi (UMTAS, Cirit vb.)
  • Serbest Düşümlü Mühimmat (MAM-L,Bozok vb.)
  • Hava-Hava Füzesi (Siper, Stinger vb.)
  • Radar Güdümlü Füze (MMW)
  • Lazer Silahı
Kullanım Alanları:
  • Taarruz
  • Hava-Yer Muharebesi
  • Hava-Hava Muharebesi
  • Silahlı Keşif ve Gözetleme
  • Yakın Hava Desteği
  • Silahlı Eskort
  • Müşterek Taarruz Operasyonları
Üretim ve Teslimat:
  • İlk uçuş: 2023
  • Teslim: 2025
 

Reklam

Çevrim içi üyeler

Şu anda çevrim içi üye yok.
Üst